søndag den 24. november 2013

Beeing sick

Nu har jeg været i USA i fire måneder, og alt fungerer okay. Jeg har masser af lektier for, har en travl hverdag med gymnastik, der er sne udenfor, fået nogle gode venner og har det godt med min værtsfamilie. Desværre har jeg været meget syg den sidste stykke tid: sidste tirsdag (den 12. november) fik jeg det dårligere og dårligere i løbet af dagen, og ente med at tage hjem før gymnastiktræningen var ovre. Da jeg kom hjem fandt jeg ud af at jeg havde 39 grader i feber, frøs som bare pokker og var meget svimmel. Jeg kom derfor ikke i skole onsdag og torsdag, men lå for det meste i sengen. Siden da har jeg været syg, men har dog taget en masse piller osv. som har hjulpet på feberen, kuldegysningerne, og mine hovedpiner. Jeg har været i skole og til gymnastik hver dag efterfølgende, men er dog stadig syg efter nærsten to uger!
Derfor tog min værtsmor mig med til lægen i forgårs, hvor jeg fik af vide, at jeg have/har influenza, og at det er ved at gå over. Jeg hoster stadig, da min krop har en slags slim indeni som jeg skal have hostet op først, før jeg kan blive rask. Hvis man ikke får hostet det op kan man ende med at få en infektion i lungerne, så lægen gav mig nogle piller på recept som jeg skal tage en af hver dag her den næste uge: jeg håber virkelig at de virker!

En god nyhed er dog at det er Thanksgiving på torsdag, og jeg har derfor kun to skoledage den næste uge – JAAAAH! Jeg glæder mig helt vildt til at se hvordan det forgår på rigtig amerikansk manér.
Grunden til at de holder Thanksgiving her i USA, er selvfølgelig fordi man gerne vil sige tak til alle de mennesker i ens liv man holder meget af, men faktisk var Thanksgiving tildelt til en helt bestemt gruppe/folk. Efter man fandt USA, og englænderne begyndte at komme til landet, folk kunne ikke finde ud af at overleve den lange kolde vinter her i øst-USA. The Native-Americans, eller rettere indianerne, hjalp dem med at overleve vinteren ved at give englænderne en masse kød, nemlig kalkun kød, som de gemte og spiste igennem vinteren. Derfor holdt englænderne Thanksgiving-dag for at sige tak til indianerne. Det er derfor Thanksgiving ikke forgår i Australien eller Europa, da det kun er en amerikansk højtid.

En anden god nyhed: det er snart jul! JAAAH!
som tiden dog går! Jeg kan slet ikke fatte at december er lige om hjørnet! Jeg er allerede begyndt at lytte til julemusik og bage julekager ;D
I morgen skal jeg i kirke og have taget mine senior pictures – uh, er så spændt!
Senere på dagen, skal jeg holde Thanksgiving med EF og de andre udvekslingselever: jeg glæder mig som et lille barn, det bliver så sjovt! :D

God Weekend og Happy Thanksgiving alle sammen! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar